Wspieram Kasisi :)

29 stycznia 2014

Jak czytać więcej?

Czytam od dziecka. Od 4. roku życia. Uwielbiam czytać. Przeczytałam 80% książek, zgromadzonych przez rodziców w naszej domowej biblioteczce. Ominęłam jedynie książki typu: Jak samemu naprawić fiata 125p, czy Robótki ręczne i haft richelieu.
Być może polonistyka była mi pisana, jednak na studiach nie udało mi się przeczytać wszystkich lektur widniejących na liście egzaminacyjnej. Było tego już za dużo. Przy nauce w dwóch szkołach nie na wszystko starczało czasu no i czasem trzeba było ściemniać na egzaminie na temat książek, których się wcale nie przeczytało... Przeważnie wychodziłam z tego obronną ręką i udawało się zaliczyć egzamin z oceną zadowalającą i mnie i wykładowcę.
Dziś czytam przeważnie to, na co mam ochotę. Piszę "przeważnie" - bo zdarza mi się czytać też pozycje, które niekoniecznie mnie interesują (np. o balecie)... No ale cóż... Taką mam pracę i tyle. 

Nie wyobrażam sobie życia bez książki. Dlatego wciąż coś tam czytam. A dzisiejsze cuda techniki wspaniale ułatwiają nam to zadanie. 
Jakiś czas temu zainwestowałam w czytnik e-booków Kindle. I muszę przyznać, że jestem zachwycona i śmiało mogę powiedzieć, że to najlepsza inwestycja roku 2013 :) Dzięki temu w niewielkim urządzeniu (niewielkie, bo jego wielkość mniejsza jest niż kartka zwykłego zeszytu) mam przy sobie zawsze coś do czytania. Waży niewiele - raptem 170g - więc jest wybawieniem dla moich pleców i ramion. Do tej pory często rezygnowałam z wożenia ze sobą książek w małej damskiej torebce, bo albo wypełniały sobą całą jej przestrzeń, albo razem z innymi rzeczami ważyły tyle, że prawy biceps mam większy od lewego. Do tego ta troska o to, by się broń Boże nie zagięły rogi... Ech, wykańczające... Z Kindlem nie mam takiego problemu i mogę ze sobą wozić całą bibliotekę :D 
Przyznać muszę, że dzięki czytnikowi tylko w tym roku przeczytałam już 6 książek. Więc generalnie średnią krajową mam już zaliczoną! :)

Czytniki e-booków mają swoich przeciwników i zwolenników. O plusach i minusach książek elektronicznych można napisać obecnie całą książkę (albo e-booka). 
Oczywiście wierna jestem także książkom tradycyjnym, papierowym. Nic nie zastąpi dotyku papieru, jego faktury, zapachu druku. Poza tym przecież na co dzień pracuję właśnie z książką papierową i nic nie zapowiada tego, byśmy miały się rozstać.

Może odpowiedź na pytanie postawione w tytule brzmi właśnie: kupić sobie czytnik? Oczywiście, każdy ma swój sposób. Faktem niepodważalnym jest to, że czytać trzeba, by ubogacać swoje wnętrze, pobyć trochę ze sobą, a także dostarczyć sobie trochę rozrywki. Czytaj więc (nie tylko dziecku) przynajmniej 20 minut dziennie!

Co powiecie na to, aby regularnie ukazywały się na stronie subiektywne recenzje książek, które aktualnie czytam? Przy okazji można się powymieniać opiniami o książce, albo zainteresować danym zagadnieniem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz